Provincie West-Vlaanderen verdeelt 1,4 euro miljoen euro aan subsidies over 17 lokale klimaatprojecten

juni 2021 |  Op donderdag 24 juni keurde de deputatie van de provincie West-Vlaanderen in haar zitting 1.444.113,68  euro subsidies voor lokale klimaatprojecten goed. Hiermee willen ze verder streven naar een klimaatneutraal grondgebied op provinciaal niveau.

17 projecten ontvangen steun

Er werden dit jaar 49 projectaanvragen ingediend. 17 projecten ontvangen steun en streven gezamenlijk naar een besparing van 1.191 ton CO2.

De verschillende goedgekeurde projecten zetten onder meer in op het aansluiten op een warmtenet, relighting, duurzame renovaties of nieuwbouw, deelwagens, deelconcepten, hernieuwbare energie en begeleiden van burgers bij hun renovatie.

17 projecten krijgen provinciale steun; onder andere projecten van Stad Oostende, Gemeente Kuurne, Stad Veurne, SociaalAktiefonds, IVBO, Deltagroep Kringwinkel, Kanaal 127, School SpesNostra, Gemeente Koekelare, Vondels vzw, Stad Menen, Stad Kortrijk, Stad Poperinge, Stad Roeselare, Stad Brugge, Pleegzorg en Leiedal.