Schrijf je in voor de webinar van VVP en VVSG over de Vlaamse Voluntary Subnational Review!

5 december 2022 | Op 24 januari organiseren VVP en VVSG een online webinar over hun gezamenlijke Vlaamse SDG-rapport dat momenteel in opmaak is.

De voorbije jaren hebben Vlaamse lokale besturen en provincies zich ontpopt tot wereldwijde voortrekkers in de lokale vertaling van de duurzame ontwikkelingsdoelstellingen (Sustainable Development Goals of SDG’s). Ben je benieuwd welke trends we zien in de realisatie van de SDG’s het voorbije decennium, op welke SDG’s Vlaamse gemeenten en provincies het goed doen en waar de uitdagingen liggen? Schrijf je dan nu in voor de webinar ‘Lokale duurzame ontwikkeling onder de loep: trends, vooruitgang en uitdagingen inzake de realisatie van de SDG’s’ op 24 januari 2023 van 9u00-10u30.

De webinar biedt informatie over de voornaamste inzichten van het SDG-rapport dat de VVSG en de VVP gezamenlijk opmaken: de Vlaamse Voluntary Subnational Review. Dit rapport ondersteunt onze belangenbehartiging inzake lokale duurzame ontwikkeling. Het voedt namelijk het nationale SDG-rapport dat België momenteel opmaakt (National Voluntary Review) en in juli 2023 voorstelt aan de Verenigde Naties. De webinar is ook de uitgelezen kans voor jou als lokale of provinciale mandataris of ambtenaar om feedback te geven op de besproken trends en om de kernboodschappen te voeden die we willen meegeven aan de Vlaamse en federale overheid.

Doelgroep
Lokale en provinciale mandatarissen en ambtenaren

Wanneer
Dinsdag 24 januari 2023 van 9.00 tot 10.30 uur – online