Op het Netwerk Nieuwjaarsevent 2024 van belangrijke partner VLAIO stond kennisdeling centraal. Vlaanderen is Europese top op vlak van innovatie, onderzoek & ontwikkeling. Het is dan ook van cruciaal belang dat die kennis en expertise voldoende doorsijpelt naar de bedrijven op het terrein.

De Vlaamse Provincies dragen met hun Provinciale Ontwikkelingsmaatschappijen (POM) sterk bij aan de economische ontwikkeling van Vlaanderen in al haar facetten en zijn de ideale partner om mee die brugfunctie te vervullen.

Een mooi voorbeeld hiervan is de recente opening van een nieuwe vleugel op de Universitaire campus in Diepenbeek. Dit betekent de uitbreiding van 2000m² op BioVille voor de vestiging van healthbedrijven en is een investering van 4,3 miljoen euro in samenwerking met Provincie Limburg (België), EFRO Vlaanderen en BioVille (POM Limburg (Provinciale Ontwikkelingsmaatschappij Limburg), LRM NV, MedTech Europe).

Dank aan Mark Andries, Bart Dewandeleer, Koen Vermoesen en het volledige VLAIO-team voor de goede samenwerking. Op naar een slim, verbindend en innovatief 2024!