Fietsen naar het werk is populairder dan ooit! 🚴‍♂️ Benieuwd hoe dit komt en op welke manier de provincies hier aan bijdragen?

Uit onderzoek van Acerta blijkt dat bijna 4 op de 10 Belgen de fiets verkiezen voor een deel van hun woon-werktraject. De stijging is te danken aan investeringen in fietsinfrastructuur, de stimulerende fietsvergoeding en het groot aanbod.

De provincies zijn al jarenlang een belangrijke factor in het bevorderen van duurzame mobiliteit, en dragen daarmee bij tot het realiseren van niet enkel de provinciale, maar ook de Vlaamse mobiliteitsdoelstellingen. In samenwerking met de lokale besturen en Vlaanderen, werken de provincies aan de realisatie van 2.700 km fietssnelwegen in Vlaanderen en Brussel. Het creëren en optimaliseren van dit bovenlokaal fietsnetwerk met veilige en comfortabele fietspaden is dan ook het streefdoel voor de komende legislatuur.

Ook met de woon-werkcampagnes 'de Fietstest' en 'de testkaravaan komt eraan' dragen de Vlaamse Provincies bij aan de fietsshift. Met deze provinciale initiatieven kunnen bedrijven en hun werknemers een tijd lang verschillende soorten fietsen uittesten op hun eigen woon-werktraject. Ongeveer 40% van de deelnemers-testers gaat één jaar later nog steeds duurzaam naar het werk.

Doe mee, ontdek de voordelen en fiets samen met ons naar een groenere toekomst! 🌍🚴‍♀️ #FietsRevolutie #DuurzameMobiliteit #WoonWerk🚴‍♂️ Benieuwd hoe dit komt en op welke manier de provincies hier aan bijdragen?

Lees het volledige artikel hier.