Op woensdag 17 april bezochten koning Filip en koningin Mathilde, samen met groothertog Henri en groothertogin Maria Teresa van Luxemburg, het nieuwe Provinciehuis in Gent.

Het koninklijk gezelschap werd rond de middag feestelijk ontvangen door gouverneur Carina Van Cauter en de deputatie van Oost-Vlaanderen. Na ondertekening van het Gouden Boek en een speech van de gouverneur genoten de staatshoofden van een thematische lunch in het Provinciehuis, dat voor de gelegenheid was uitgedost met bloemen van de Gentse Floraliën.

Het Luxemburgs vorstenpaar brengt een driedaags staatsbezoek aan ons land. Vandaag stond een bezoek aan Gent op het programma. Andere stops waren onder meer North Sea Port en de Sint-Baafskathedraal.

Meer lezen